Blog


BACK
nov 15, 2020 |
Wendy

Artikel: Geterroriseerd  of home alone 

Eigen column - 'Belevenissen uit het dierenpension' van Wendy Govers - van Thiel voor het Dibevo vakblad. Editie 6-2020

Na de toch nog redelijke zomerpiek, hopen veel dierenpensions ook op een piekje in de herfstvakantie om het jaar dan af te sluiten met een flinke piek rondom de feestdagen. Een vol hotel zou heerlijk zijn, al blijft het een uitdaging dit te combineren met alle verplichte etentjes in de feestdagentijd. Of ben ik de enige die dat vindt?

Hoe dan ook: daar gaat dit artikel niet over of eigenlijk toch een beetje wel. Want hoewel de periode rond de feestdagen door de meeste mensen als een heerlijke tijd wordt ervaren, denken de meeste katten daar heel anders over. Katten houden van structuur: alles moet hetzelfde blijven. Het liefst 365 dagen lang. Dit pleit niet echt voor ons dierenpensionhouders, want zo’n vakantie is wel een dingetje, zeker in de hoofden van de katteneigenaars. Dit blijkt ook wel uit onderzoek. Volgens de nieuwste cijfers gaat slechts vijf procent van de katten in Nederland weleens uit logeren in een pension. En dat is zo’n gemiste kans. Natuurlijk allereerst voor onze omzet, maar zeker ook omdat thuisblijven lang niet altijd de juiste keuze is.

Bange katten vinden het verschrikkelijk als dag na dag hele families over de vloer komen voor een kerstdiner en het huis met alle lekker vertrouwde en rustige plekjes overnemen. Katten worden geterroriseerd door spelende kinderen van het bezoek. Andere katten kwijnen weer weg in het stille huis, omdat de baasjes de hele kerstvakantie van hot naar her vliegen om iedereen te vriend te houden. En dan heb je ook nog de groep die helemaal alleen thuisblijft, omdat de baasjes de kerstdrukte ontvluchten en op skivakantie gaan. Katlief blijft ‘lekker’ thuis met de buurvrouw die één keer per dag het bakje voer komt vullen. En tot overmaat van ramp staat de verwarming laag. Lekker energiezuinig, maar ijskoud voor dat oude katje dat volgens de eigenaar te oud is om naar een kattenhotel te gaan, maar dus wel in de kou home alone mag blijven.

Heb je weer een klant aan de balie die twijfelt? Gebruik dan gerust een van bovenstaande voorbeelden om de klant te helpen. Let op: helpen en niet overtuigen. Door de klant de andere kant van het verhaal te laten zien, zal hij zelf wel inzien dat een kattenhotel juist niet zielig is. ←

Lees hier het originele artikel.